Vilken obeskrivlig lycka

Så glad, så sjukt jäkla GLAD är jag idag. Varför? Jo, för att jag ÄNTLIGEN har blivit behörig till sjuksköterskeutbildningarna som jag har sökt till i Sverige till hösten. 

 
Men det har bannemej inte varit lätt. Vet inte om jag orkar dra heela historien här och nu, men kan dra en snabb historia. Det här gäller alltså bara mig och Nathalie, i hela yrkesgymnasiet ungefär. Så efter mycket kämpande i 3 år i gymnasiet, med både närvårdarexamen + studentexamen, så var vi lovade att kunna söka till sjuksköterska i Sverige till hösten. Men som tur var, så hade vi redan bestämt oss för att ta ett sabbatsår, eftersom vi just före vi gick ut skolan fick veta att vi inte skulle vara behöriga till att söka. Suck. Men bara att bryta ihop och komma igen. Så vi kom hem från Australien tidigare än vad vi tänkt, för att läsa de 3 kurser som vi saknade, på lusse. Efter kämpande med skola + jobb, så var de väldigt skönt med sommarlov och att få invänta antagningsbeskedet. Men då kommer chocken, vi var inte behörig. Då föll allt. Som vi hade kämpat, blivit lovade och hoppats. Ett till år på den här ön, nej jag orkar inte. Men tackvare min underbara pappa och med hjälp från högra makter i yrkesgymnasiet, så hände ett mirakel och det hade blivit nått fel i våra anmälningar, så det visade sig att vi var behöriga iallafall. Den lyckan, den är obeskrivlig. Från längst ner i botten, flög allt upp i toppen! Helt jäkla underbart!! Tror ingen riktigt förstår hur jobbigt dehär har varit, att få veta att alla planer är krossade pga av en ynka kurs.. Men tack och lov så löste det sig! Så nu jäklar, nu blir det Sverige och studera till sjuksköterska i höst, jag är lycklig!

Kommentarer
Postat av: JS

Ja herregud vilken bergochdalbana! I onsdags kändes allt så jädrans orättvist, så förbaskat onödigt. Men så igår, tjuhuu! Livet är toppen igen!! Fy fan vad nice! Du om nån är verkligen förtjänt av en universitetsplats var du än önskar. Du kämpar på och är så jäkla duktig! Heja dej! Och oj vilken härlig midsommar det blev trots allt!! 😁 Kram ❤️

2014-06-20 @ 07:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0