livet är så orättvist ibland

Dagarna här i Stockholm går verkligen fort framåt, vi har snart varit här i 1 ½ vecka redan! Men somsagt så trivs jag fortfarande jätte bra på praktiken, även fast det kan vara rätt psykiskt tungt ibland. Idag var en dag som var rätt tung psykiskt, det är verkligen inte lätt att se andra människor skadade och få veta deras hemska sjukdomshistorier. Livet är verkligen så himla orättvist ibland! Så nått jag kommer lära mig från de här veckorna är att livet kan ändras på några sekunder, och att man verkligen ska vara glad för att man kan vara så självständig som man är och får göra allt som man vill och kan! Det är speciellt svårt att se personer i ens egen ålder och andra unga människor som varit med om hemska saker som gjort att dom hamnat i rullstol för resten av sitt liv, det är hemskt. Men ändå är alla så possitiva och kämpar på, och det beundrar jag så!

Även fast praktiken somsagt kan vara tung ibland, så trivs jag så otroligt bra! Jag har lärt mig massor på bara några dagar och alla är verkligen så himla trevliga! Det är verkligen ett ställe som jag skulle kunna tänka mig att jobba på i framtiden, verkligen ett toppen ställe med så mycket kunskap!

Nu ska jag mysa ner mig under täcket och se några avsnitt av oth innan det är dags att sova, det har liksom blivit standard-kvälls-sysslan, hehe. Helt galet vad trött jag är på kvällarna också, orkar knappt hålla ögonen öppna till kl.21. Så det blir nog en tidig kväll ikväll också, så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0