gårdagen: markör / offer

Igår var det en riktigt lång dag, for hemifrån 7 på morgonen och kom hem halv 11 på kvällen.. Men det var en rolig dag!

Jag var nämligen ett "offer" på en rätt stor övning ute på havet i saltvik, där allt från första hjälpare, sjöräddare, sjukskötare och läkare på ÅHS och flera till var på ett larm. Jag blev sminkad och fick en "skada", vi var runt 8 pers som sen kördes ut till en stor båt, Mikael Sars, där "olyckan" hade hänt. Och sen kom dom då för att ta hand om oss, de satte bl.a. kanyl och dropp och syrgas på oss, och gjorde första hjälpen, och tog oss med transport tillbaka till land där "sjukhuset" var. Hoppas ni förstår vad jag försöker förklara, men i stora drag så var det så det gick till! 

Det var sjukt roligt, och jag lärde mig så himla mycket av att vara en av de skadade. Och så fick man spela rätt mycket teater också ;) Så det var det jag gjorde igår! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0